Even buurten in Eijsden - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Even buurten in Eijsden - Reisverslag uit Eijsden, Nederland van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Even buurten in Eijsden

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

24 April 2008 | Nederland, Eijsden

Afgelopen week ben ik zoals de meeste van jullie wel weten even in Limburg geweest.

Nadat ik maandag met Celia nog even planet coffee ben geweest (Dat doe ik eigenlijk wel veel, niet? ;) ), heb ik mijn koffer ingepakt. Het was de bedoeling dat ik al heel veel spulletjes mee naar huis zou nemen. Ik krijg het echter altijd klaar om zoveel onnodige dingen in een koffer te stoppen. Veel moest aan het eind van week ook weer mee terug.

Dinsdag ben ik om 4 uur met mijn (veel te zwaar) koffer in de bus gestapt richting station. Om kwart over 5 vertrok daar de bus naar de ferry. Ik vond het helemaal niet erg om Hull te verlaten. Het regende namelijk pijpenstelen. Bah!

Nadat ik in de cabin mij avondeten had verorberd tijdens afleveringen van Will & Grace, ben ik naar de bar gegaan. Onder het genot van een drankje heb ik voorbereidingen getroffen voor mijn sollicitatie op donderdag. Aangezien ik een uurtje minder zou kunnen slapen en de wekker erg vroeg zou aflopen, ben ik rond een uur of 11 mijn bedje ingedoken. Ik heb heerlijk geslapen.

Na wat vertraging kon ik op woensdag om 9 uur de bus richting Rotterdam Centraal instappen. Na een klein uurtje kwam ik daar aan.
Bij de eerste bocht die de bus nam, heb ik echt gedacht: meneer de buschauffeur, U rijdt aan de verkeerder kant van de weg! Het was dus weer even wennen om rechts te moeten rijden.
Vervolgens begon mijn treinreis naar het Zuiden. Mijn koffer was iets te groot voor het gangpad en ik moest dus wat wringen. Een paar dametjes waren zich dat aan het bekijken. Ik kan me niet meer herinneren of ze nu echt iets tegen mij zeiden. Ik weet wel dat bij mij alleen Engels taal uitkwam. Ben ik al zo ingeburgerd?

Noonk Pierre heeft me rond het middaguur in Maastricht opgehaald.
Als eerste heb ik een hele poos piano gespeeld. Vervolgens heb ik lekker bijgekletst met mams. (detail: de eerste ruzie zat er na 10 minuten al op). Het was snel weer zoals vroeger.
Er stond ook een bezoekje aan de kapper gepland. Ik ben nu weer te trotse eigenaar van een korte coupe.
Mama had 's avonds heerlijk ouderwets gekookt. Jammie, zoveel beter dan dat Engselse eten.

Donderdagochtend stond het sollicitatiegesprek op de planning. Over het resultaat tasten we op dit moment nog in het duister.
Een paar van mijn vriendinnetjes, Fleur en Mirrie, bevonden zich in hetzelfde gebouw. Die moest ik natuurlijk een bezoekje brengen. Super om elkaar weer te zien. Even lunchen en bijkletsen.
Het einde is voor ons allemaal in zicht! Spannend hoor...
's Avonds bezoek bezoek gehad van taant Grada en noonk Lor.

Vrijdagochtend met Marieke genoten van kopje thee en taart bij Coffee Lovers. Ik kan het ook niet laten! Ook dat was ontzettend gezellig.
's Middags samen met paps, mams en taant Cato een ijsje gaan eten in Ulvend.
Vervolgens heb ik in Ulestraten genoten van "greun moos". Veel lekkerder dan het prutje dat ikzelf een paar weken geleden heb gemaakt. En natuurlijk van mijn menneke!

Op zaterdag hadden Rob en ik een uitstapje naar Belgie gepland. We hebben een bezoekje gebracht aan Limbourg, le barrage de la Gileppe en Eupen. Het weer veel een beetje tegen, maar het was fijn om even met z'n tweetjes te zijn.
Om de dag goed af te sluiten zijn we lekker gaan uiteten.

Vervolgens was de laatste dag alweer aangebroken. Wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin hebt. Rond 11 uur zijn we (pap, mam, Rob en ik) richting Brielle vertrokken. Daar hebben we Fian en Jaap getroffen. We waren dus weer even allemaal bij elkaar.
Na te hebben genoten van een stukje vlaai (meegebracht uit het Zuiden), hebben we een wandeling gemaakt door het kleine stadje. We zijn geëindigd bij de Griek. Ik denk dat iedereen erg genoten heeft van dit uitstapje.
Om half zeven was het dan tijd om naar de boot te gaan. Na veel knoevels en poenen te hebben gekregen, ben ik weer richting Hull vertrokken.
Nog 6 weken en dan kom ik definitief naar huis!!!

Poen

Nanda

  • 24 April 2008 - 23:53

    Mama:

    Het was heerlijk om je weer eventjes thuis te hebben. Het huis is nu weer leeg maar nog niet geheel opgeruimd van al je "troep" die je hebt achtergelaten.
    Dus ik moet weer even aan de slag!
    Nog enkele weken en we treffen elkaar weer in York. Leuk en gezellig hoor!
    mama

  • 25 April 2008 - 06:40

    Yvonne Van Leeuwen:

    nanda, heb je nog met een statisticus gesproken? Hoe gaat het met het leren en het onderzoek? Wanneer denk je dat we elkaar zien? Ik ben tot 11 mei weg vanaf a.s. dinsdag. Ik verheug me je te zien!
    Groet

  • 25 April 2008 - 07:39

    Marieke:

    Hey!!

    Wat gezellig dat het ff gelukt was om koffie te drinken.. Ben benieuwd wanneer je wat hoort van HAG!! Ik ben niet meer terug gegaan naar de coffe lovers om te vragen hoe de carrot cake was.. misschien toch nog eens doen, niet?!
    Veel succes weer met alles, en tot snel.. de tijd vliegt nu!!!

    Dikke kus
    Marieke

  • 25 April 2008 - 08:16

    Fleur:

    Hey Nandapanda!!!
    Het was super leuk je weer te zien! Echt weer als vanouds, je bent nog altijd dezelfde Nanda, gelukkig maar! Nog ff volhouden daar, hard werken dan gaat de tijd ook snel! Ben erg benieuwd wanneer je wat hoort van de HAG, spannend! Veel succes nog die laatste weekje in Hull, en geniet er ook nog maar van want het is alweer bijna voorbij!
    Tot snel weer, groetjes Fleurke

  • 25 April 2008 - 08:22

    Mirrie:

    Het was inderdaad gezellig om weer bij te kletsen en lekker ouderwets in het ziekenhuis te lunchen. Ik ga hard voor je duimen voor een plekkie bij HAG. Ben erg benieuwd.... En anders kom je toch gezellig in Eindhoven werken ;)?!
    Waar ligt Brielle eigenlijk? (Of is dat een hele domme vraag?)Het zag er iig erg knus uit. Leuk dat je zus er ook was!

    Groetjes en tot over een paar weekjes,
    Mirrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eijsden

Nanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 21685

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: