Beverly Races: The greatest of places! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Beverly Races: The greatest of places! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Beverly Races: The greatest of places!

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

08 Mei 2008 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Hello hello!!

Even een kort berichtje voordat ik mijn bedje ga opzoeken.

Vandaag was het stralend weer. Echt heerlijk! Daar moest van worden geprofiteerd. Aangezien ik de afgelopen dagen behoorlijk wat uurtjes in de bieb heb doorgebracht, was het tijd om wat frisse lucht op te snuiven.

Marta en ik hadden een tijdje geleden al wat informatie gevonden over de paardenraces in Beverly. Dit is iets wat veelvuldig gedaan wordt doorheen Engeland. Iets waar je echt een keer naar toe moet zijn geweest. Nou, vandaag was het dan zo ver! :D
Om kwart over twaalf hebben Anne Marie, Marta en ik de bus richting Beverly genomen. Daar aangekomen moesten we nog een minuutje of twintig lopen richting de renbaan.

Toen we nog maar een paar meter van de ingang verwijderd waren, ging opeens een hek open en kwam iemand van de beveiliging naar buiten. Hij vroeg ons vriendelijk hoe het met ons ging en of we voor de races kwamen. Natuurlijk heb ik net zo vriendelijk iets terug gezegd. Het resultaat daarvan was dat we via dat hek gratis naar binnen mochten. Super, dat scheelde ons alweer 8 pond per persoon!

Eenmaal binnen hebben we de boel eens goed bekeken. De races zouden pas om 2 uur beginnen, dus we hadden alle tijd om op onderzoek uit te gaan. Algauw zagen we premier enclosure. Dat is voor de wat rijkere mensen onder ons. Slechts een enkeling inclusief hoedje.
Ook hebben we een kijkje genomen bij de Paddock. Dat is waar de racepaarden een paar rondjes lopen voordat ze racen. Wij vonden het uiterst handig om te bepalen op welk paard we gingen wedden. Gewoon het mooiste uitkiezen! ;)

Natuurlijk moesten wij ook een gokje wagen. Na de eerste race te hebben gekeken hoe en waar we onze gok konden wagen, was het vervolgens onze beurt. na veel wikken en wegen heb ik besloten om mijn 2 pond (minimale inzet) in te zetten op paard nummer 2. Het bleek een goede keuze te zijn, maar niet goed genoeg. Hij werd 2de :( .

Een uurtje verder, na een hapje en een drankje, wilden we het nog een keer proberen. Deze keer koos ik voor een paard met de geweldige naam Supermassive Muse.
Aan het einde van de race was er nog wat onzekerheid over de winnaar. Was het mijn paardje of toch nummer 7?? Helaas, werd het toch nummer 7. Alweer 2de... :( Toen vonden we het wel genoeg, want niemand van ons had hier blijkbaar gevoel voor.

Na nog een rondje te hebben gelopen, was het tijd om te gaan. Thuis aangekomen was duidelijk aan mij te zien dat het zonnetje zich van zijn beste kant had laten zien.
Ach ja, trekt vanzelf weer weg...

Het was een geweldige dag. Ik heb echt genoten!

Zo, nu moet ik echt stoppen. Mijn oogjes beginnen dicht te vallen.

Knoevel
Nandapanda

  • 08 Mei 2008 - 07:49

    Fleur:

    Hey Nanda!
    Leuk uitje naar die paardenrace! Wat jammer dat die paardjesvan jouw steeds 2e werden! Maar toch wel knap hoor een 2e plaats! Verder moet ik zeggen dat je een mooie 'witte' ketting om hebt, haha! Tijd voor weer nieuwe zonnestraaltjes!
    Tot snel! Groetjes Fleurke

  • 08 Mei 2008 - 08:05

    Sylvia:

    Nou nou, toch een goede prestatie: twee keer gewed op het tweede paardje.

    Over een paar weken -als je terug in NL bent- moeten we nog eens een uitje met 'de dames' plannen. Ben benieuwd om je ervaringen live te horen, want de verhalen op de website klinken veelbelovend!

    Groetjes uit het zonnige zuiden!

  • 08 Mei 2008 - 12:59

    Mama:

    Wat maak je toch leuke dingen mee! zo leer je echt iets van het land. Geweldig.
    Geniet nog maar een paar weekjes.
    tot zaterdag!
    mama

  • 14 Mei 2008 - 20:03

    Yvonne:

    hoi Nanda,
    iK BEN NOG STEEDS BLIJ DAT JE OP HET PAARD VAN DE HUISARTSOPLEIDING HEBT GEWED. WANNEER KOM JE THUIS?

  • 15 Mei 2008 - 19:02

    Tante Grada:

    Zoals ik gezien heb is het in Engeland ook mooi weer geweest, jammer dat je die ketting om had een volgende keer niets omdoen zodat je overal bruin wordt.Leuk dat die meneer jullie voor niets binnen liet ome Lor zou zeggen als ze maar een rokje aanhebben.Ik zie dat je de tijd goed omkrijgt en de weken gaan voorbij, het is niet lang meer dan ben je weer thuis.Het huiswerk ook af of is dat nog een harde dobber, zorg dat je ervan af komt want als je thuis komt zijn er weer andere dingen.Hier is niets veranderd alleen onze Cecile gaat waarschijnlijk naar Arnhem. Ze heeft me wel nog een bijzondere moederdag bezorgd ontbijt op bed te beginnen Lor zei al geniet er maar van het zal wel de laatste keer zijn maar daar geniet ik nu nog van. Maar aan alles komt een einde zo ook dit briefje groetjes en tot gauw,Grada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Nanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 21667

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: