Zweten in York - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Zweten in York - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Zweten in York

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

27 Mei 2008 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Het heeft even geduurd, maar hier is dan toch het verslag van het bezoek aan York met pap en mam op 10 en 11 mei.

Rond een uur of tien troffen we elkaar op het station van York. Papa en mama waren aandachtig op zoek naar mij, maar zagen me niet lopen. Zo kon ik hen toch nog een beetje verrassen. Het was een zeer welkom weerzien.

We hadden allemaal nog niet gegeten. Dat was dus het eerste wat we wilden doen nadat we onze spullen in het hotel hadden gedropt. Het hotel vinden heeft echter wat tijd gekost. Ik had het adres opgezocht en papa dacht ook te weten waar het lag. Helaas werd het toch nog puzzelwerk. Ons kaartje was namelijk niet helemaal waarheidsgetrouw. Maar ja... Het is uiteindelijk wel gelukt. Inchecken kon nog niet, maar gelukkig konden we wel onze koffers achterlaten (Om eerlijk te zijn mijn koffers. Ik had namelijk al het een en ander ingepakt, zodat ik op het einde niet zoveel meer hoefde mee te slepen ;) ).

Niet ver van het hotel vonden we een leuk tentje om te eten. Het was inmiddels al behoorlijk warm, dus een koel plekje was meer dan welkom.
Het was fijn om weer even bij te kletsen met paps en mams. Eigenlijk doe ik dat elke dag, maar in het eggie is het toch veel prettiger communiceren.
Na een heerlijk English breakfast zijn we de stad gaan verkennen. In het oude gedeelte was markt. Dat wilde mama dus wel even bekijken, maar volgens mij viel het haar een beetje tegen. De winkeltjes in daarentegen vond ze wel erg interessant.
Na een tijdje te hebben rondgelopen, hebben we opnieuw een koele ruimte opgezocht (Dat was echt nodig!). Dit keer de York Minister.
Mama en ik waren gauw uitgekeken, maar pap kon er volgens mij geen genoeg van krijgen... Hij heeft alles zeer uitgebreid bekeken (of wilde hij gewoon niet terug de warmte in??)

Vervolgens was het tijd voor wat lekkers, dus hebben we een kleine tearoom opgezocht. Ook deze keer hadden pap en mam wat moeite met de manier waarop gebak hier geseverveerd wordt.
Hierna hadden we geen tijd meer om uitgebreid nog iets te bekijken, dus zijn we maar wat gaan shoppen. En met resultaat!! Ik heb wat leuks op de kop kunnen tikken om te dragen op 9 juli als ik afstudeer. Om de dag af te sluiten zijn we bij een Italiaan gaan eten.

Op zondag hebben we een "beetje" uitgeslapen. Na het ontbijt stond een bezoek aan het York Castle Museum op het programma (het was veel te warm om buiten rond te lopen).
Voor het museum liepen heel wat ganzen met hun kuikens. Ik vond het de moeite waard om ze even op de gevoelige plaat vast te leggen.
Het museum is bij ons allemaal wel in de smaak gevallen.

Na een korte wandeling over de stadsmuren, hebben we wederom een tearoom opgezocht. Daar hebben we genoten van een stukje appeltaart.
Daarna werd het tijd om terug te keren naar het hotel om onze spulletjes op te halen en richting station te gaan. Het einde van het weekend was weer in zicht... :(

Dit weekend heeft me weer nieuwe energie gegeven. Dat had ik echt nodig!!

Dieke poen en knoevels

Iche

  • 13 Juni 2008 - 16:37

    Mama:

    We hebben het fijn gehad maar toch deed het pijn om je ( al) weer achter te laten. Nog even volhouden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Nanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 21669

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: