Leeds; Live it, Love it!! (2) - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Leeds; Live it, Love it!! (2) - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Leeds; Live it, Love it!! (2)

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

26 Maart 2008 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Zondagochtend werd ik rond een uur of 6 wakker. Als ik op mijn kamer ben is uit het raam kijken het eerste wat ik doe. Dan weet ik wat me te wachten staat en wat ik moet aantrekken.
Dat deed ik nu dus ook. En wat zag ik? Heel wat sneeuw!! We wisten dat het weer niet al te goed zou zijn, maar dat er met Pasen sneeuw naar beneden zou dwarrelen hadden we niet verwacht. Ik vond het wel leuk. Ik zag ons al een sneeuwballengevecht houden. Daar was het echter nog te vroeg voor, dus ik ben nog eventjes onder de wol gekropen.

Een paar uurtjes later werd ik opnieuw wakker. Nu was het echt tijd om op te staan. Een blik uit het raam maakte duidelijk dat ik het gevecht (dat ik zeker van Rob zou winnen ;) ) op mijn buik kon schrijven. Er was bijna geen sneeuw meer te bekennen…

Na een flink ontbijt zijn Rob en ik naar het busstation gelopen om daar de bus naar Harewood House te nemen. Dit is een groot landhuis dat enkele mijlen buiten Leeds ligt. Het is één van de mooiste huizen in Engeland. Het omvat 1000 hectare land. Daarnaast is er een vogeltuin en een planetarium te vinden.

Het huis vond ik erg indrukwekkend. Het grootste gedeelte van de meubels is ontworpen door Thomas Chippendale en zijn zoon. Niet echt mijn smaak, maar het zal wel heel modern geweest zijn in die tijd.
Na een tour in het huis zijn we naar de onderste verdieping gegaan. Daar konden we de keuken bewonderen en de verhalen lezen van bedienden. Je kon je ook verkleden. Dat leek me wel leuk. Het resultaat is te zien bij de foto’s. Volgens mij staat de kleding van tegenwoordig me toch beter!

Na te hebben genoten van een lekker stuk taart, een kopje thee en een mooi uitzicht zijn we richting vogeltuin gewandeld. Rob had heel graag naar het planetarium gewild. Helaas was dit gesloten in verband met technische problemen. Erg jammer!
In de tuin waren heel veel verschillende mooi gekleurde vogels te vinden, maar de eenden hadden echt de overhand. Na hier een uurtje te hebben rondgelopen werd het langzaam tijd om terug naar Leeds te gaan.

Aangezien het landhuis bijna 2 mijl van de doorgaande weg afligt, moesten we eindje lopen. Dat vonden we allebei niet erg. De natuur in Yorkshire is heel erg mooi. Onderweg zijn we nog even de All Saints Church binnengegaan die ook bij het landgoed hoort.
Niet ver van de kerk zagen we een mooi hert en enkele fazanten. Een prachtig tafereel.
Ook zagen we heel veel schapen met lammetjes. Vooral een witte en zwarte lammetje waren leuk om te zien.

Na terugkomst in Leeds hebben we gegeten bij een Chinees. All you can eat voor minder dan 6 pond. Ja, ik ben nog steeds een student!! Het was in ieder geval erg lekker en dat is volgens mij het belangrijkste.
Jelly is hier een veel gegeten nagerecht. Het ziet er naar mijn mening niet zo smakelijk uit, dus ik heb het nog niet eerder geprobeerd. Daar wilde ik verandering in brengen. Had ik dat maar niet gedaan, want het is echt niet lekker. Dat was na één hap al duidelijk. Bah!
Omdat het nog vroeg was zijn Rob en ik ’s avonds met een kleine omweg via het Millennium Square en de Civic Hall die mooi verlicht waren, teruggelopen naar het hotel.

Maandag was alweer de laatste dag van ons weekendje. Wat gaat de tijd toch snel als je plezier hebt!
Rob had voordat hij kwam enkele geocaches opgezocht op internet. Die wild hij graag zoeken. Dus dat hebben maandagochtend na het uitchecken gedaan.
De eerste geocache was niet moeilijk te vinden. Rob had vooraf al een idee waar hij moest zoeken. De twee anderen vielen behoorlijk tegen. De ene zou in een park moeten liggen, maar ze hadden erbij vergeten te vermelden dat het park nu in een bouwplaats was veranderd.
En de andere moesten we zoeken in Park Square. Rob heeft het hele park aan een grondige controle onderworpen, maar helaas niets gevonden.

Toen was het wederom tijd om afscheid te nemen. Dat is toch altijd even moeilijk. Ik was er weer aangewend om Rob continue om me heen te hebben. Iets wat ik overigens erg prettig vind! Nu moet ik hem weer voor een paar weekjes missen…
Na een dikke knoevel en een poen is hij op de bus richting vliegveld vertrokken. Ik ben niet veel later in de trein naar Kingston upon Hull gestapt.

Het was een heel leuk en gezellig weekendje met z’n tweeën!

Dieke poen
Nanda

PS
Bedankt voor al die leuke paaskaarten! Ze hebben allemaal een plek gekregen op mijn prikbord.

  • 27 Maart 2008 - 07:58

    Fleur:

    Hey nandapanda!

    Leuk huisje, dat Harewoord! Is dat niet wat voor jullie? De jelly ziet er inderdaad niet zo lekker uit, maar wel dapper van je dat je het geprobeerd hebt!
    Leuk he die sneeuw, hier in het altijd zonnige zuiden lag er ook een aardig laagje sneeuw! Waar we met kerst op gehoopt hadden, krijgen met pasen!
    Hopelijk zien we je nog rond de 16e april! Liefs Fleurke

  • 27 Maart 2008 - 08:02

    Mirrie:

    Hey nandapanda,

    Zo te lezen heb je een heerlijk Paasweekend gehad met Rob! Jammer dat het sneeuwballengevecht niet door kon gaan ;).
    En wat een mazzel dat je je telefoon hebt terug gevonden zeg... Pfff wat zal dat ff stressen zijn geweest.
    Fijn dat je stage allemaal naar wens verloopt en dat ze tevreden over je zijn. Lijkt me wel moeilijk hoor, al die jonge mensen.
    Ook super goed dat je mag solliciteren voor HAG! Hopelijk heb je dan nog ergens een gaatje in je (drukke) agenda om wat af te spreken.

    Groetjes!!!

  • 27 Maart 2008 - 17:49

    Papa:

    Je weet de plekjes wel uit te zoeken. Een leuk huisje. Heb je aan Rob gezegd dat je er ook zo een wil hebben?
    Ik vind het leuk dat wij zo kunnen meegenieten van je ondernemingslust.
    tot gauw,
    papa

  • 29 Maart 2008 - 08:55

    Marieke:

    Klinkt allemaal super! heerlijk zo'n lang weekend samen! Voor Nicole is het aftellen begonnen, en moet zeggen dat ik, met nog wat meer weken voor de boeg, toch ook wel begin te tellen... 16 mei is het gedaan... doodeng maar ook wel lekker; dan ga ik weer eens wat van de wereld bekijken, want al jou verhalen zorgen wel voor wat dagdromen! Geniet ervan en veel succes met je onderzoek! Begrijp uit onderstaande reacties dat je binnekort deze kant op komt voor het solliciteren?! Hou ons op de hoogte!!

    Veel liefs
    Marieke

  • 29 Maart 2008 - 12:21

    Marleen Urlings:

    Hoi. Nanda, poging nummer twee. Hoe ik het klaar speel weet ik niet maar ik had al een heel epistel getypt, ineens was alles weer weg. Dus beginnen we maar weer opnieuw.
    Op de eerste plaats bedankt voor de kaarten voor onze verjaardagen. Ja we hebben het weer gehad, afgelopen zaterdag is de hele pubs weer hier geweest zelfs Niek met Svenja en Lieke en Miriam waren van de partij. Het is weer heel gezellig geweest. Wij zijn weer een jaartje ouder waar wij dankbaar voor moeten zijn, vind ik. Zeker als je de verhalen van bij jou in het hospice leest, mogen wij alleen maar dankbaar zijn. Gelukkig dat jij het goed van je kan afzetten anders was het heel moeilijk en zwaar voor je.
    Samen met Rob heb je een heel leuk weekend gehad heb ik gehoord en gelezen. Jij weet de plekjes wel te vinden. Zeker daar waar ze lekker ijs hebben. Zit ze mij een beetje lekker te maken!!!
    De terugreis van Rob is verder voorspoedig verlopen maar dat weet jij natuurlijk al. Het zou bij Rob ook niet normaal verlopen. Verder heb jij een duizendste geluk gehad dat je jouw mobieltje weer terug hebt. Voor het zelfde geld was je het voorgoed kwijt. Wat een leuke foto's hebben jullie weer gemaakt. Ook hier was het weer erg slecht met de paasdagen, de sneeuw bleef hier wel liggen. Dus de volgende keer kom je maar naar huis voor een sneeuwballengevecht. Wie zou er winnen denk je ? De tijd vliegt trouwens voorbij, je bent alweer op de helft van jouw stage daar. Wel fijn voor je dat het zo goed bevalt daar en dat ze zo tevreden zijn over jouw. Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker voor je.
    Nanda nog heel veel succes met je stage daar en misschien zien wij jouw als naar huis komt voor jouw sollicitatiegesprek.
    Dikke poen van Rob (die naast mij zit) en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Nanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 21679

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: