Op avontuur in Yorkshire (2) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Op avontuur in Yorkshire (2) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Op avontuur in Yorkshire (2)

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

17 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Gisteren ben ik met Marta, Leila en Anne-Marie naar Scarborough geweest.

Om 6 uur ging de wekker. Hoewel ik wat startproblemen had, was ik toch op tijd bij de bushalte. De reis zou ongeveer 3 uur in beslag nemen. Ik had me voorgenomen om nog wat te slapen, maar dat is me niet gelukt. Ik moest naar buiten kijken!! Het landschap lijkt op het ons allemaal bekende Limburg, maar is toch helemaal anders. De hekken zijn gemaakt van hout of er staan heggen. Prikkeldraad zie je nauwelijks.
Fazantenkoppeltjes lopen over de weilanden op zoek naar wat lekkers.
De zon straalt en de lucht is hemelsblauw. Geen wolkje te bekennen
Het had gevroren dus de weilanden waren wit.
Het was adembenemend!!!

Ik zou mezelf niet zijn als ik niet bij elk bordje met een bezienswaardigheid zou willen uitstappen om te gaan kijken. Helaas ging dat niet. Hierdoor heb ik de scenic view, de ancient monolith en de cliffs gemist. Gelukkig ga ik de cliffs nog een keer bekijken. En in de taal van Fian: Stenen die rechtop staan heb je toch al genoeg gezien :) .

Om iets na 10 uur zijn we aangekomen in Scarboro’. Vanuit de bus hadden we al een voorproefje gehad van wat ons te wachten stond. We konden dan ook niet wachten om het stadje te gaan verkennen. Maar ons eerste doel was: de zee!
Het was te koud voor een duik, dus we hebben het bij kijken en een fotosessie gelaten.

In het verleden was dit een plek waar de rijken kwamen baden. Dat zie je ook duidelijk aan de gebouwen.
In de tentjes langs de boulevard is er voor elk wat wils. Wij hebben het gelaten bij lekkere warme chocolademelk.
Vervolgens zijn we in de richting van het kasteel gelopen. Dat was een hele trip omhoog, maar absoluut de moeite waard. Als beloning kregen we een prachtig uitzicht over de stad.
Het kasteel vond ikzelf erg klein. Ik had er meer van verwacht. Het is echter heel mooi gesitueerd en dat maakt veel goed. Er heeft zich in de afgelopen eeuwen veel afgespeeld. In het museum ben ik resten van nederlandse pijpen tegengekomen. Het kon ook niet anders! Wij zijn ook overal geweest…

Dichtbij het kasteel lag st Mary’s church. Daar wilde ik supergraag naar toe. Eén van de artsen in het hospice had me namelijk verteld dat Anne Brontë (van de gezusters) op het kerkhof begraven ligt. (extra: Haar zus Charlotte heeft Jane Eyre geschreven. Wuthering Heights is van de hand van Emily)

Na een bezoekje aan de overdekte markt zijn we wat gaan eten in een frans tentje. De baguette met honing gezoette kip heeft me ontzettend goed gesmaakt.

Anne Marie wilde graag over de spa bridge wandelen en naar de tuinen. Dus dat hebben we gedaan. Via de brug kwamen we terecht in het wat chiquere deel van Scarobourgh. Duidelijk de plek waar de rijken vroeger verbleven. Heel leuk om te zien.
Ook hier wederom een prachtig uitzicht over de stad.

Met nog 3 uurtjes voor de boeg zijn we om twintig over vijf weer in de bus gestapt. Het duurde niet lang voordat mijn oogjes dicht vielen. Helaas hield de buschauffeur niet zoveel rekening met vermoeide toeristen. Mijn hoofd heeft dan ook dikwijls tegen het raam getikt.
Thank you very much…

Vandaag heb ik niet veel gedaan. Gewoon wat gewinkeld in het centrum.
Nu dit verhaal af is, kan ik in mijn bedje gaan liggen met het boek “PS I love you”. Ik heb net 10 bladzijden gelezen, maar ben er nu al weg van. Net zoals van de film…

Tot gauw!!!

Dieke poen

Iche

  • 17 Februari 2008 - 20:24

    Mama:

    ich bin reuzebenujd noa al die anger foto's. Loat nog mer ins get zien!
    mama

  • 17 Februari 2008 - 21:55

    Robbedoes:

    Scarborough is best een leuke stad zo aan de foto's te zien! Hopelijk kunnen we over een paar weken een andere stadje bekijken dat minstens zo leuk is.

  • 18 Februari 2008 - 07:41

    Fleur:

    Hoi Nandapanda!!
    Wat een mooi verhaal weer! Je hebt zo te horen weer een hele leuke trip gehad! En weer erg mooie foto's. Wat leuk dat je in dat koor mee gaat zingen, kun je je zang-skills bijhouden!
    Ik zou zeggen, vooral zo doorgaan!!
    Heel veel plezier met je ouders het aanstaande weekend!! Geniet ervan!
    Groetjes Fleurke

  • 18 Februari 2008 - 07:55

    Mirrie:

    Hoi Nan,

    Zo te lezen, en te zien aan de foto's, heb je weer een leuke week en een actief weekend gehad!! Dat ijsje zag er wel verschrikkelijk lekker uit.
    Heel veel plezier komende week! Tot je volgende verhaal.

    Groetjes,
    Mirrie

  • 21 Februari 2008 - 09:01

    Anita :

    Hoi Nanda,

    klinkt allemaal goed wat je daar doet!
    Geniet er nog van!

    Liefs uit Rotterdam,

    xAnita

  • 21 Februari 2008 - 17:21

    Grada:

    Zo te zien gaat het nu wel een beetje he, ga maar alles goed bekijken die kans krijg je niet meer. Hoe gaat het met het werk maak je vorderingen? Van moeder hoorde ik dat er sneeuw viel in Hull gelukkig hier niet wel is er veel mist geweest. Dit weekend zul je het wel druk hebben met het bezoek van je ouders hopelijk hebben jullie mooi weer.Zo nu ga ik maar stoppen want hier moet je toch altijd werken.
    Groetjes Grada.

  • 22 Februari 2008 - 08:24

    Mama:

    Op de toafel liek einge gaanse hoap sjpulle die mit motte. dieng lieske is bekaans aafgewerrik. Tjonge,jonge, wie motte veer dat weer allemoal heim kriege!
    Nog eing naach, en dan zeen veer os weer. Tot murrige aon de sjtaosie in Hull!

  • 26 Februari 2008 - 15:57

    Mirrie:

    Hey Nan,

    We vervelen ons; wanneer kom je met je verhaal van afgelopen week en het bezoek van je ouders???
    Nee hoor, Fleur en ik zijn goed bezig. We zijn begonnen met de interviews bij de huisartsen en kunnen de resultaten daarvan langzaam aan gaan analyseren. Verder hebben we het heel druk met lunchen met Nicole. Erg gezelli, jammer dat je er niet bij kunt zijn.

    Maar goed, ik ga nu sporten, powerkick, zoals "vroeger". Rudie geeft het nog steeds. Er is weinig veranderd moet ik zeggen.

    Groetjes,
    Mirrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Nanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 21661

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: