Een update - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Een update - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Een update

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

11 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello hello

De tweede week zit er al weer op. Eigenlijk gaat het best snel.
Even een korte samenvatting van de afgelopen dagen.

Mijn onderzoeksprotocol is af en door de chairman (of liever gezegd chairwoman) goedgekeurd. Vanaf woensdag ben ik dan ook bezig geweest om het onderzoeksprotocol en dan met name het onderzoek, te testen op patienten. Ik moet wat handigheid krijgen in het gebruik van de algometer (vertaling: een apparaat waarmee ik druk kan uitoefenen).
Dinsdag ga ik met de dokter praten over hoe nu verder.

Donderdagavond ben ik samen met Celia naar college van dr Zylicz geweest. Dit was heel interessant moet ik zeggen. Ik had erna wel het idee dat in Nederland veel dingen anders aangepakt kunnen worden. Bovendien is het misschien wel zo dat sommige mensen even cru gezegd, de dood worden ingeduwd. Een vreselijke gedachte. Hopelijk kan ik in de toekomst bijdragen aan het verbeteren van de palliatieve zorg. Iets wat naar mijn idee echt nodig is.
Tsja, niet al mijn verhalen kunnen vrolijk zijn. Ik werk tenslotte in een hospice!

Nu is het echter weer tijd voor wat luchtigs.
Aangezien het vrijdagmiddag heel rustig was in het hospice, zijn Celia en ik vroeg naar huis gegaan. Ik had me voorgenomen om wederom een kans te wagen om een oefenruimte met piano te regelen. Volgens de universiteitswebsite kan dat namelijk. Vorige week had ik echter gefaald :( .
Gewapend met plattegrond van de campus (die heb je hier echt nodig!), ben ik op pad gegaan. Helaas was het music enquiry office gesloten, hoewel duidelijk op de deur vermeld stond: open from 1-4 pm.
Teleurgesteld heb ik toen maar een wandeling gemaakt. Gelukkig dat ik mijn fototoestel mee had genomen. Nu kan ik jullie namelijk mee laten genieten (zie foto’s).
Ik ben uiteindelijk in bieb terechtgekomen. Daar blijk ik wel mijn programma’s zoals “Boer zoekt vrouw” te kunnen kijken. Jippie!! Iets wat ik komende week dan ook zeker ga doen.
Omdat 3 maal scheepsrecht is, ben ik rond kwart voor 4 toch nog even langs het music office gegaan. En ja, het was open!! Ik ben 12 pond lichter, maar nu kan ik wel tot september zoveel piano spelen als ik wil.

Vrijdagavond ben ik samen met Marta, Anne-Marie en Leila (meiden van York) naar de film geweest. PS I love you is werkelijk prachtig. Ik heb hard gelachen, maar ook een traantje gelaten. Toen ik thuis kwam miste ik mijn Robbedoes wel, moet ik zeggen. Helaas moet ik nog een paar weekjes wachten op een dieke knoevel…

Beverly stond op het programma voor zaterdag. Het is een stadje ongeveer 10 miles van Hull. Van de dokter had ik begrepen dat er op zaterdagmorgen markt is. Iets dat ik natuurlijk gezien moet hebben.
Op zich lijkt het veel op onze markten. Kraampjes met snoep, sieraden, kleren en groente of fruit. Er waren enkele bakkers die alleen maar gebak voor tea time verkochten. Alle soorten, maten en smaken. Zag er echt heel goed uit.
De poelier was ook van de partij. Volgens was hij die ochtend nog even wat fazanten gaan schieten. Vreselijk zielig!
Na een rondje op de markt hebben we twee kerken bezocht, namelijk St Mary’s church en de Beverly Minister. De eerste was helaas dicht. Jammer, want blijkbaar is dit de kerk waar de schrijver van Alice in Wonderland veel kwam. Als eerbetoon is er een konijn in de muur aangebracht. De buitenkant hebben we helemaal afgezocht, dus waarschijnlijk is hij binnen te vinden.
De Beverly Minister is een machtig gebouw. De glas in lood ramen zijn absoluut de moeite waard. Dat geldt ook voor de beeldhouwwerken. Het interieur van de kerk is heel anders dan bij ons. The chancel (het koor) is bijna geheel afgesloten van de rest. De mensen die erbuiten zitten zien in feite niets. Rondom het koor zijn verschillende kappellen te vinden.

Na een lekkere lunch in één van de pubs en een blik op een rugby match (waar we allemaal niets van begrepen) hebben we onze wandeling vervolgd. Die bracht ons langs een mooie tuin en naar de Westwood pasture. Dit laatste is een heel groot park dat rond de middeleeuwen door de kerk aan de bevolking is schonken. In de wet staat geschreven dat het van iedereen is. Iedereen mag er gebruik van maken om te wandelen, golfen of picknicken. Bouwen is verboden en gebruiken als landbouwgrond is ook uit den boze.

Op de Saturday market zijn we vervolgens nog een lekkere kop chocolademelk gaan drinken, maar daarna was het toch echt tijd om naar huis te gaan. Ik was opeens doodop en ik was blij dat ik thuis was.

Vandaag heb ik niet veel spectaculairs gedaan gedurende de dag. Samen met Marta ben ik even naar het centrum gewandeld. Daar heb ik een flashy pink mobile met een engels nummer (dat ik op dit moment nog niet weet) op de kop getikt. Voor de rest niets gekocht, hoewel ik wel een paar leuke schoenen en truitjes heb gezien. Waarschijnlijk iets voor volgende week!

Vanavond hield Ag, een huisgenootje van Celia, een tea party voor haar verjaardag. Daar ben ik rond half 6 heen gegaan met een bosje tulpen (made in Britain :) ). De hele tafel stond vol met taart, cakejes, koekjes en weet ik veel wat. En iedereen bracht maar nieuwe dingen mee. Volgens mij kunnen ze nog 3 dagen alleen zoetigheid eten.
Het heeft in ieder geval allemaal heel goed gesmaakt. Ze weten wel wat ze maken!
Het avondeten heb ik maar over geslagen. Dat ging er echt niet meer bij.
Wederom waren er alleen maar medische studenten. Deze keer heb ik wel met heel wat mensen kunnen kletsen. De tijd is dan ook om gevlogen…

En nu is het tijd om naar bed te gaan. Morgen moet ik weer vroeg uit de veren.

Slaap lekker!!!
Dieke poen

Nandapanda

  • 11 Februari 2008 - 07:05

    Marieke:

    Hey!!

    Klinkt allemaal super! Goed bezig daar! Hier is het druk druk druk. Dit weekend heel gezellig mn verjaardag gevierd, jammer dat je er niet bij was! Bedankt voor het leuke kado!! Geniet er weer van deze week en ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefs en knuffels Marieke

  • 11 Februari 2008 - 08:22

    Mirrie:

    Hey nandapanda!
    Wat heb je toch een druk leventje daar met al die parties!! Ik zou tonnetje-rond terugkomen denk ik, met al die cakejes. Leuk dat je lekker kan pingelen op de piano. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen ;). Verder zag het er allemaal leuk uit op je foto's.
    Werkse deze week, veel succes met je onderzoek.
    Wij, Fleur en ik, gaan nu ook maar 'ns aan de slag met wespen.

    Groetjes,
    Mirrie

  • 11 Februari 2008 - 08:29

    Fleur:

    Hello nandapanda!!

    Wat heb je weer leuke dingen gedaan! Ziet er gezellig (en lekker) uit allemaal!! Ook weer super leuk dat je zoveel foto's erbij hebt gezet!! Wat fijn voor je dat je op de piano kan!!
    Hier is alles palleti, Roy en ik zijn beide weer helemaal beter! Met stage gaat het wel goed, is natuurlijk erg gezelig met Mirrie samen! Ga nu ook maar eens aan de slag..
    Veel liefs, dikke knuffel Fleurke

  • 11 Februari 2008 - 09:52

    Nicole:

    Hey bezig bijtje! Je doet je naam wel eer aan!! Ik denk dat ik me maar eens een voorbeeld aan jou moet gaan nemen...mijn wesp schiet niet zo op, maar keump good! Leuke foto's trouwens! Verder is het hier in het weekend lekker weer geweest, dus ook ik heb een wandelingetje gemaakt, heerlijk! In ieder geval nog veel plezier, en niet te veel cakejes eten,he :-)?

    groetjes Nicole

  • 11 Februari 2008 - 16:11

    Fian:

    Hey zus
    Wat leuk watse tot noe tow al allemoal gedoon has. De kriegs dienge tied zo te zeen goed um. Ich hub dieng foto's allemoal gezeen; ut is sjoen doa, mit sjoene gebouwe. Liekent mich auch leuk um te zeen. Es ich langskom gunt vur doa toch auch leuke oetsjtapjes make he?!?
    Ut heudsje sjteit dich trowwens erg leuk. Matched goot bie dur bril....
    Bin benuujd watse binnekort wir te melde has.

    Dieke poen
    Fian

  • 11 Februari 2008 - 20:13

    Papa:

    Zoe te zeen, zeen de kerrike doa gaans aandersj oet is bie os. Ein gaanse aanger cultuur. "t Liekent mich errug sjoen. Fijn datste zoeveul dinger oondernums. Dat vin ich supergoot vaan dich!
    tot euver twie wwekskes, dan kommeveer mit de boot.
    groetjes papa

  • 11 Februari 2008 - 20:15

    Mama:

    Die cakejes en koekjes lijken mij heel lekker. Welke thee drinken jullie erbij?
    En dan die fazanten op de markt! Ze moeten daar nog veelvuldig voorkomen. Bij ons zie je ze bijna niet meer.
    Ik vind het geweldig wat je allemaal onderneemt. Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.
    xxxxx mama

  • 12 Februari 2008 - 19:47

    Quinten En Sonja:

    Hoi Nanda
    Zo te zien is het daar heel erg mooi.Ik heb met quinten de foto's bekeken. We hebben gezien dat je je goed bezighoud daar.Nog veel plezier.
    groetjes van Quinten en natuurlijk ook van Jaimy, Yasmine, Eric en Sonja.

  • 13 Februari 2008 - 18:34

    Yvonne Pro Pancake!:

    Ik denk dat ik een actie ga opstarten voor een nationale pancake day! En dan gaan we ook elke week aan tea parties doen, njammie njammie.

    Maar ja, je kan niet alles hebben, dus toch maar gewoon een botram mit sjroep.

    Ziet mooi uit daar in Engeland. Klinkt gezellig allemaal - waar is de tijd van de studentenhuizen gebleven...

  • 14 Februari 2008 - 12:24

    Cecile:

    Hey nanda!!!

    Ziet er echt super mooi uit daar! Het lijkt wel dat je je draai toch redelijk hebt gevonden. Daar ben ik blij om.

    Wij hebben vorige week met carnaval je Rob in de gaten gehouden! hihi...hij was een mooi "waswijf" of machine of zoiets! hihi!

    Het lijkt alsof het je echt goed gaat daar in Hull. Nu je eindelijk boer zoekt vrouw kunt kijken en zo. Afgelopen weekend was het echt zielig! (ja....ik heb ook gekeken! ;) )

    Op dit moment heb ik de griep te pakken. Dus ik heb veel tijd nu om je foto's allemaal te bekijken. Dus schiet maar raak! :D

    Heel veel liefs uit Maastricht,

    Je nicht Cecile!!!

  • 17 Februari 2008 - 08:29

    Oom Lor:

    Ik ben blij te lezen dat je je goed amuseert. Dat is echt heel belangrijk. Ik lees ook dat je kunt piano spelen. Goed zo.
    We hebben gisteren de verjaardag van Ivonne gevierd. Het was reuze gezellig. Eerst koffie met vlaai en daarna een wandeling. Helaas kon ik hier niet mee. Ten eersten vanwege een enkel die steeds zeer doet en ten tweede wegens een dikke knie die ik opgelopen heb bij het stucadoren en tegelen van de bijkeuken. Als je terugkomt ken je de bijkeuken niet meer terug.
    Na de wandelingwas het samen gezellig frietjes eten. Daarna werd er gezellig gekletst en gezongen. Heerlijk. We hebben Ivonne goed in het zonnetje kunnen zetten. De hele familie was er. Die van haar kant en die van onze kant.
    Vannacht is Erica blijven slapen. Laurent moest de mis dienen. Zij gaan dadelijk weer naar Houthalen. Kenny was er gisteren ook bij. We waren weer eens compleet. Kenny gaat vandaag weer naar huis want die wil morgen weer trainen. Hij houdt een heel strak schema aan.
    Ik ga nu stoppen want ik kwam eigenlijk naar boven om toetsen te maken. Ik dacht, even kijken wat Nanda te melden heeft. Ik zou zeggen tot de volgende keer.

    Doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Nanda

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 21671

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 31 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: