Pancake day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu Pancake day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nanda Wolfs - WaarBenJij.nu

Pancake day

Door: Nanda

Blijf op de hoogte en volg Nanda

07 Februari 2008 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey everybody!

It's time for a story...

Gisteren is de vastentijd begonnen zoals jullie allemaal wel weten ;)
Voor ons betekent dat het einde van de carnaval. In Engeland vinden ze het een goede reden om pannekoeken te bakken. Afgelopen dinsdag was het daarom dan ook "Pancake day".
De reden hiervoor zou zijn dat voor de vasten begint men alle lekkernijen moet opmaken.

Ik eet graag een pannekoek, vooral met veel chocolade, ijs en slagroom. Dus ik vind zo'n dag allang prima. Hier eten ze echter nauwelijks pannekoeken, waardoor deze dag een echte happening wordt. Iedereen heeft het continue over dit maaltje.

Celia en haar huisgenoten hadden ook wel zin in een paar pannekoeken. Dus 's avonds hebben we de pan in de handen genomen om deze lekkernijen te bereiden. Sommigen kozen voor de hartige vorm, maar de zoete (suiker, siroop of chocolade saus en bananen) vond de meeste aftrek.
Die laatste was ook echt heeeeeeel erg lekker! Helaas ook erg vullend, dus na 2 pannekoeken moest ik afhaken. De andere meiden hebben echter gretig geprofiteerd van pancake day...
Eén van de meiden vond de pannekoeken echter niet genoeg. Ze vond het wel leuk om voor 5 pond 250ml lime juice (limoensap) op te drinken in 45 seconden. Het lukte haar uiteindelijk in 20 seconden, maar de lekkere smaak van onze deegcreaties was ze helaas kwijt!
Al met al was het weer een gezellig avond...

Dieke poen

Nanda

• 08 Februari 2008 - 07:13

Fleur:

Hey Nandapanda!

Nou, nog een happy-pancake-day dan he!! Ziet er lekker uit!! Misschien moeten we dat hier ook maar invoeren. Maar hier hebben we al het hiering-bieten op woensdag he..
    We zijn echter al weer helemaal bekomen van de carnaval en weer druk bezig met onze WESP! Ik heb trouwens niet echt carnaval gevierd, was ziek :-( Roy ook niet want die had een niersteen!! Gaat nu weer beter.
    Ik ga nu maar weer eens aon de geng! Tot mailens!
    Liefs, dikke knuffel Fleurke

• 08 Februari 2008 - 07:38

Mama:

Ut woar zeker ut weir doaveur. Auch veer hubbe dinsdig pannekook met dikke sop gegete. Meh dat waor neet veur de vaste.
    Ut is leuk um vaan dieng dagelikse dinger te leze. Ut keump waal goot mit dich doa in Ingelaand!

• 08 Februari 2008 - 08:03

Mirrie:

Hey Nan,

Ik denk dat wij ook maar zo'n dag moeten invoeren. Lijkt me heerlijk ;)

Groetjes,
    Mirrie

• 08 Februari 2008 - 09:43

Nicole:

Hey Nan!!

Goed bezig, goed bezig!! Zo te lezen en te zien amuseer jij je wel!! Daar ben ik blij om! Nog heel veel plezier, en voorzichtig op de fiets :-)!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Dikke poen, Nicole

• 08 Februari 2008 - 14:53

Noonk Pierre:

Zo, dat ziet er lekker uit.
    Jij amuseert je wel!
    Leuk hoor!

• 09 Februari 2008 - 07:57

Tante Marie-Jeanne:

Hoi Nanda,

Ik geloof dat jij stilaan geaclimatiseerd bent daar in Engeland.Je hebt vrienden en doet leuke dingen. Zo moet dat ook.Zijn het allemaal buitenlandse mensen waar je mee optrekt? Zo zie je maar, ook ver van huis kan het leuk zijn.Groetjes van Eléna, Leóna oom Huub en natuurlijk mezelf.

• 10 Februari 2008 - 22:51

Bianca:

hey meis
    klinkt allemaal superleuk, blij dat t goed bevalt! zelf net terug uit mexico en weer proberen te acclimatiseren.. altijd wennen als je int buitenland bent, maar eens zo veel als je weer terug bent!!! be prepared :) geniet ervan en tot gauw online (msn/skype??)
    besitos